Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009

ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ

Καθώς περιδιάβαινα σε διάφορα μπλογκζ και διάβαζα σκόρπια σχόλια εδώ και εκεί, πέτυχα μια ανάρτηση στην οποία η συγγγραφέας της, εκ τύχης άνοιξε τη Βικιπαίδεια για να δει τι γεγονότα έχουν συμβεί εκείνη την ημέρα, η οποία, μας αποκαλύπτεται, στο τέλος της ανάρτησης, ότι είναι η ημέρα των γενεθλίων της.

Μου άρεσε η ιδέα και έτσι αποφάσισα να κάνω το ίδιο (τα δικά μου γενέθλια πάντως απέχουν ακόμη και δεν μπορούσα να περιμένω να γράχψω αυτή την ανάρτηση τότε, διότι θα την είχα ... ξεχάσει).

Μπήκα λοιπόν και εγώ στη Βικιπαίδεια και πήγα στην αντίστοιχη των γενεθλίων μου ημερομηνία. Η σελίδα είναι διαρθρωμένη κατά τρόπο που εμφανίζονται πρώτα τα γεγονότα, μετά οι γεννήσεις, στη συνέχεια οι θάνατοι και στο τέλος οι εορτές κατά την ορθόδοξη εκκλησία.

Στο σημείο αυτό να αναφέρω τη μέγιστη παράλειψη να μην αναφέρεται μεταξύ των γεννήσεων και η δική μου, αλλά επιστρατεύω όλη τη γενναιοδωρία μου και τους δίνω λίγο χρόνο να ανακαλύψουν πόσο σημαντικό γεγονός είναι η γέννηση μου (καλά ντε μην φωνάζετε όλοι μαζί - ένα αστείο - μεταξύ σοβαρού και αστείου - είπα)!

Τη μεγαλύτερη έκπληξη δοκίμασα όταν αντίκρισα τις εορτές της ορθοδόξου εκκλησίας την ημερομηνία αυτή. Συνολικά 13 σε αριθμό (και πάλι χωρίς συμπεριλβάνεται το γενέθλιον μου!). Οι περισσότερες εξ αυτών, συγκεκριμένα οι 12 από τις 13, αφορούσαν στη μνήμη κάποιου αγίου/οσίου κλπ.

Μου φάνηκε λίγο γελοίο και υποκριτικό. Γελοίο διότι, αν υποθέσουμε ότι η μνήμη αυτών των ανθρώπων τιμάται γιατί έκαναν κάτι σημαντικό, τότε τι τιμή είναι αυτή που χάνεται μαζί με τις τιμές άλλων 11, όπως τι τιμή είναι αυτή που ο μόνος που θα μπορούσε να την ξέρει είναι ο πεθαμένος που τιμάται; Υποκριτικό διότι, προφανώς, για να τιμήσουν και να θυμήσουν το σημαντικό που έκανε ο τιμώμενος, κάποιοι όρισαν την ημέρα της γιορτής της μνήμης του και στη συνέχεια την έθαψαν μαζί με την ... τιμή στη μνήμη άλλων 11, με αποτέλεσμα να μην την θυμάται κανείς (γιατί μη μου πείτε ότι υπάρχει ένας άνθρωπος που θα μπορούσε να θυμάται και τις 12 γιορτές που υπάρχουν σε αυτή την ημερομηνία, ιδίως αφού σε άλλα ημερολόγια δεν αναφέρονται καν και οι 12!).

Έστω λοιπόν ότι αυτοί οι 12 άνθρωποι έκαναν κάτι σημαντικό. Με αυτόν τον τρόπο, κάποιοι αποφάσισαν να τους τιμήσουν; Στα λόγια δηλαδή, όπως και τα περισσότερα από όσα πρεσβεύει η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία ;

Ναι, το ξέρω άσχετη φλασιά, αλλά ως γνωστόν παιδιόθεν η ... πετριά!

ΥΓ. Όποιος επιθυμεί να μάθει το εορτολόγιο των γενεθλίων του, το ψάχνει μόνος του στη Βικίπαιδεια, ή κάπου άλλου τέλος πάντων, ή μου στέλνει μήνυμα (το δεύτερο έχει το αβαντάζ ότι μετά θα αρχίσει το κουτσομπολιό, ποιου ο άγιος είναι πιο μεγάλος και λοιπά άλλα ... γλαφυρά).

GatheRate

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου