Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2010

Ακόμη περιμένουμε ...

Μια από τις εξαγγελίες της κυβερνήσεως, έστω κι αν ακούστηκε ψιθυριστά, είναι η φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Ακόμη δεν έχει γίνει κάτι προς αυτή την κατεύθυνση, ίσως μάλιστα κάποιος να μπορούσε να πει ότι δίνεται η αντίθετη εντύπωση, μετά και την παράσταση του αρχιεπισκόπου σε συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου. Είναι όμως ακόμη ανοιχτό το θέμα της τροποποίησης/αναθεώρησης/αναδιοργάνωσης της φορολογικής νομοθεσίας, οπότε, τηρώντας καλοπροαίρετη στάση, μπορεί να υποτεθεί ότι το θέμα είναι ακόμη ανοιχτό.

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.opengov.gr/home/, όπου διεξήχθη ο διάλογος για τη μεταρρύθμιση της φορολογικής νομοθεσίας, στο σημείο που αναφερόταν η κατάργηση των φοροαπαλλαγών και φοροελαφρύνσεων της εκκλησίας, καταγράφηκαν περισσότερα από 120 σχόλια, τα περισσότερα εκ των οποίων εκφράζονται θετικά προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι άνθρωποι που επέλεξαν να αφιερώσουν χρόνο για την δημοσίευση της άποψης τους, προφανώς θεωρούν το θέμα αυτό ακρετά σημαντικό. Και είναι σημαντικό, οικονομικά και ηθικά.

Είναι κοινό μυστικό ότι η περιουσία της εκκλησίας της Ελλάδος είναι - με μετριοπαθείς υπολογισμούς - τεράστια και περιλαμβάνει ακίνητα στις ακριβότερες περιοχές, μετοχές, μετρητά. Η διαχείριση αυτής της περιουσίας γίνεται αποκλειστικά κατά τη βούληση των διοικητικών δομών της εκκλησίας και χωρίς υποχρέωση λογοδοσίας.
 
Πέραν των φοροαπαλλαγών η εκκλησία απολαμβάνει απαλλαγή και από λοιπές υπέρ του Δημοσίου επιβαρύνσεις, ακόμη και σε περιπτώσεις που αφορούν αποκλειστικά επιχειρηματική δραστηριότητα. Στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει επιπλέον η σημείωση ότι των ίδιων ή όλων των απαλλαγών δεν τυγχάνουν και οι λοιπές εκκλησίες ή δόγματα, ακόμη και αναγνωρισμένα στην Ελλάδα.

Είναι επιεικώς απαράδεκτο, συνεπώς,  το γεγονός ότι η ελληνική εκκλησία διαχρονικά παραμένει στο απυρόβλητο, σε σχέση με τις υποχρεώσεις που έχει οποιοσδήποτε πολίτης στη χώρα αυτή. Είναι όμως ακόμη πιο αντιπαθητικό το γεγονός ότι η εκκλησία εκβιάζει προκειμένου να συνεχίσει να παραμένει στο απυρόβλητο, ακόμη και σε εποχές στυγνής λιτότητας ή οικονομικής κρίσης, όπως σήμερα.

Το πολλάκις αναφερόμενο και διόλου επεξεργασμένο επιχείρημα ότι η εκκλησία, αν υποβληθεί σε φόρους και λοιπές επιβαρύνσεις, αναγκαστικά θα μειώσει το φιλανθρωπικό έργο της, είναι μάλλον έωλο, στο μέτρο που η όποια φιλανθρωπική δραστηριότητα εκπτίπτει του φορολογητέου εισοδήματος. Επιπλέον όμως, οι πιπιλίζοντες το επιχείρημα αυτό, θα πρέπει να σκεφτούν το γιατί η εκκλησία, αν καταβάλει φόρους, θα πρέπει να μειώσει, εν συνεχεία, το φιλανθρωπικό έργο της; Μήπως διότι, σε αντίθετη περίπτωση θα πάψει να είναι κερδοφόρα ;

Είναι όμως μαθηματικά βέβαιο ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις, τόσο από την εκκλησία, όσο και από το χριστεπώνυμο πλήθος που αυτή χειραγωγεί. Η πρώτη - και οι συν αυτή - έχει τους λόγους της να αντιδράσει και μάλισται οι λόγοι αυτοί έχουν πολλά μηδενικά μετά τα πρώτα ψηφία. Σε ό,τι αφορά το χριστεπώνυμο πλήθος, άλλως ποίμνιο ή τον άλλως πως - διόλου κολακευτικά - επωνομαζόμενο όχλο, που σέρνεται πίσω από φωνασκόντες ρασοφόρους δεν μπορούν να ειπωθούν πολλά και το χειρότερο δεν μπορούν να γίνουν πολλά, κυρίως στο μέτρο που απαρτίζεται από χαμηλής νοημοσύνης, στρουθοκαμηλικής νοοτροπίας και μικρόνοης αντίληψης ανθρώπους.

Όσοι λοιπόν έχουμε ταχθεί υπέρ της φορολόγησης της εκκλησίας, περιμένουμε ... Και θα συνεχίσουμε να περιμένουμε.

ΥΓ : κατά την ανάγνωση της ανάρτησης πριν τη δημοσίευση της, για τον εντοπισμό τυχόν λαθών, χρειάστηκε πολλές φορές να διορθώσω το εταιρία σε εκκλησία ... Γλώσσα λανθάνουσα την αλήθεια λέγει;

GatheRate

3 σχόλια:

  1. " Λόγο στη διοίκηση της Eθνικής Tράπεζας διεκδικεί να έχει η Eκκλησία της Eλλάδος, ζητώντας εκπροσώπησή της στο ΔΣ του πιστωτικού ιδρύματος.

    Παράλληλα, ζητά να της αποδοθεί το μέρισμά της -υπολογίζεται στα 20 εκ. ευρώ για την προηγούμενη και τρέχουσα εταιρική χρήση- το οποίο έχει παγώσει με τον νόμο για τη στήριξη των τραπεζών
    " (Έθνος 14.01.10)

    Εκεί που μας χρωστάνε, θα μας πάρουν και το βόδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δηλαδή τι άλλο θα ακούσουμε;
    Μήπως να επιβάλλουν και τέλη σύνδεσης ανά δευτερόλεπτο κατά την παραμονή των πιστών στην εκκλησία;

    Το θέμα όμως είναι μέχρι πότε όλοι εμείς θα ανεχόμαστε τέτοιου είδους πρακτικές ;;;

    Όσο για το βόδι, μάλλον είμαστε εμείς και ναι μας έχουν πάρει και εμάς !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο έχων δύο χιτώνας..... κλέβει τον τρίτο, τέταρτο...χ-οστό! Το κλέβει δεν το έβαλα τυχαία. Κλοπή είναι η αφαίρεση περιουσιακού στοιχείου χωρίς τη θέληση. Ο φόρος που δεν παρακρατείται από την περιουσία της εκκλησίας, αφαιρείται από τους υπόλοιπους πολίτες, προφανώς παρά τη θέλησή τους.

    Τέλη σύνδεσης ανά δευτερόλεπτο... Μα καλή μου, ούτως ή άλλως υπάρχουν αυτά τα τέλη κι ονομάζονται "Παγκάρι", "Δίσκος", "Γάμος", "Βάφτιση" κλπ κλπ κλπ, πολύ πιο προσοδοφόρα, κατά τη γνώμη μου, από τα απλά τέλη άλλων υπηρεσιών, στα οποία στο κάτω-κάτω παρακρατείται και φόρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή